Gözlerden bir miktar uzak kalan ya da göz önünde olmasına rağmen pek de üzerinde durulmayan yenilikler de Cenevre'deydi.
Cenevre Fuarı’nın görünen ve üzerinde en çok durulan unsurları hiç şüphesiz satışa çıkmak için gün sayan yeni modeller, alternatif yakıtlı araçlar ya da fiyatları milyon dolarları bulan süper spor otomobillerdi. Bununla birlikte gözlerden bir miktar uzak kalan ya da göz önünde olmasına rağmen pek de üzerinde durulmayan yenilikler de fuar standlarında yerlerini almıştı. Öncelikle göz önünde olup da, üzerinde fazla durulmayan yeniliklere bakalım. Yani “kanatlılar” diyebileceğimiz kopseptlere. Fotoğraflarıyla basına hayli konu olan Renault’nun Megane Coupe konsepti, bunlardan sadece biriydi.Fransız üreticinin muhtemelen Paris’te seri üretim versiyonunu tanıtacağı yeni Megane’ın adını taşıyan bu konsept, özel olarak geliştirilmiş iki parçalı kanatlı kapılarıyla dikkat çekiciydi. Her ikisi de biribirinden bağımsız olan parçalardan biri saydam bir panel olarak tasarlanmış ve yan camların yerine geçiyor. Diğeriyse bildiğimiz kapı görevini görüyor. Ancak bu kanatların ikisi de bağımsız hareket edebiliyor.Elbette kanat kapılar, kesinlikle ilk değiller. Bir dönem Mercedes, ardından Lamborghini böyle kapıları seri üretim araçlarında kullanmışlardı. Ama dört tane değil! Ünlü tasarım atölyesi Pininfarina, dört kanat birden kullanmayı tercih etmiş. “Sintesi” adı verilen konseptte önler ve arkalar için ayrı ayrı kanatlar kullanılmış. Yine bağımsız olarak açılabilen bu kanat kapılar, tamamen iniş-binişi rahat hale getirmek için tasarlanmış.Evet, bir de fuarın görünmeyen bölümlerinde sergilenen araçlar vardı demiştik. İşte onlar, Londra gibi kirlilikle savaş için çok yakan araçlardan şehir içine giriş için para alan kentlere birer alternatif olsun diye geliştirilmişler.İlk bakışta fazlaca “bireysel” duran ve tek kişilik olan bu araçlar tamamen elektrikle çalışıyor. Tek kişilik yolculuklarda koskoca otomobili garajdan çıkartmanın “gereksiz” olduğunu düşünenlere de hitap eden Kyberz Classic ve Lumeneo Smera, Cenevre Fuarı’nın ücra köşesinde birarada sergilenmekteydiler. Her ikisi de elektrikli ve tek kişilik olan bu araçlar, elbette bir miktar elektrikli sandalye ya da üstü kapatılmış scooter hissi veriyorlardı. Ancak Lumeneo Smera’da yarım simit şeklinde bir direksiyon ve deri döşeme gibi opsiyonlar da mevcut. İşlevsel oldukları kadar “şirin” de görünen bu araçların, herşeye rağmen çok büyük rağbet görüp görmeyecekleri biraz tartışmalı...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder