Mercedes-Benz, yeni Mercedes-Benz GLK modeliyle kompakt SUV segmentine giriyor. İlk kez Nisan 2008’de Auto China Fuarı’nda sergilenen GLK, gerek işlevsel ve cazip tasarımı, gerekse teknik özellikleriyle bu segmente yeni bir boyut katıyor.
Kaslı ve sert çizgileriyle klasik G-Serisini çağrıştıran, ancak modern Mercedes-Benz binek otomobillerinin hatlarını taşıyan yeni Mercedes-Benz GLK, gerçek bir arazi aracının özelliklerini taşıyor. Tasarımı ve ölçüleri arazide yüksek hareket kabiliyeti sağlıyor.
Agility Control özelliği sayesinde bugüne kadar birarada düşünülemeyen özellikleri biraraya getiren GLK, kullanıcısına sürüş dinamizmini, sürüş güvenliğini ve sürüş konforunu uyum içinde sunuyor. Tüm tekerleklerden çekiş sağlayan 4MATIC sistemi araca asfaltta ve arazide beklenen performansı sağlıyor. Böylece GLK, adındaki “G” nin de hakkını veriyor ve G, ML ve GL serilerinin yanı sıra Mercedes-Benz 4x4 ailesinin gerçek bir ferdi olduğunu kanıtlıyor.
Güçlü ve ekonomik 4 ve 6 silindirli motorlarla donatılan Mercedes-Benz GLK, kendi kategorisinde örnek teşkil edecek tüketim ve emisyon değerlerine sahip.
Yeni 4 silindirli dizel motorlu GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY, bu özellikleri kanıtlayan bir araç. 100 km’de sadece 6,9l yakıt tüketen bu araç henüz yürürlüğe girmemiş olan EU 5 çevre normlarına da uygun. 125 kW/170 PS gücündeki motor, GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY’nin 8,8 saniyede 0’dan 100 km/saat hıza ulaşmasını sağlıyor.
GLK 320 CDI modelinde kullanılan V6 dizel motor ise 165 kW/224 PS güç ve 540 Nm tork sunuyor. 100 km’de 7,9l dizel yakıt tüketen bu araç 0’dan 100km/saat hıza 7,5 saniyede erişiyor.
V6-benzin motorlu modellerde ise GLK 280, 170 kW/231 PS, GLK 350 ise 200 KW/272 PS güç sunuyor. Yüksek bir perfomansa sahip olan GLK 350, 7,1 saniyede 0’dan 100km/saat’e hızlanıyor, yakıt tüketimi ise 100km’de 10,6l.
GLK’nın tüm modelleri standart olarak konforlu bir sürüş sağlayan 7 ileri vitesli otomatik şanzıman 7G-TRONIC ile donatılıyor.
Ana şanzımana entegre ön aks diferansiyeli, çift lamelli kavramaya sahip 50 Nm kilitleme torku uygulayabilen merkezi diferansiyel arazi koşullarında ilerlemeyi kolaylaştırıyor.
Offroad paketi ile donatılan GLK modellerinde, ön panelde yer alan bir düğme 7G-TRONIC şanzımanı arazi konumuna geçiriyor, araziye özel ABS ve 4ETS sistemlerini kapsayan ESP sistemini devreye sokuyor. İlk kez M-Serisinde kullanılan araziye özel ABS sistemi aracın üzerinde hareket ettiği zeminin türünü (kaya, kum , çakıl, çamur vs.) belirliyor ve fren anında zemin türüne göre reaksiyon gösteriyor.
Yine offroad paketi kapsamında olan DSR sistemi, yokuş aşağı inişlerde aracın hızını 4-18km/saat arasında sabitleyebiliyor. Ancak sürücünün iniş sırasında tempomat koluyla bu hızı değiştirebilme özelliği sadece Mercedes-Benz’de bulunuyor.
GLK, kompakt SUV segmentinde PRE-SAFE yolcu koruma sistemi ile donatılan ilk araç. 2002 yılındaki ilk kullanımından bu yana daha da geliştirilen bu sistem, aktif ve pasif güvenlik donanımını daha etkin bir şekilde kombine ederek kullanıyor ve kaza öncesinde araç içindeki yolcuları en iyi şekilde korumaya hazırlanıyor.
Mercedes-Benz GLK, Ekim 2008’de AutoShow Fuarında tanıtılarak Türkiye’de satışa sunulacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder