Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Ömer Burhanoğlu, Peugeot'nun Türkiye'ye planladığı yatırımı için detay maliyetleri görüştüklerini ve bu yatırım projesinin kaçırılan Hyundai yatırım fırsatı gibi olmayacağına inandığını söyledi. Mercedes Benz ile de temaslarda bulunduklarını ve otomobil satın alma grubunun Türk parçalarını tercih ettiğini belirten Burhanoğlu, "Anadolu'da da yeni bir Çin yaratarak Türkiye'nin rekabet avantajı sağlaması gerekiyor" dedi.
TAYSAD Yönetim Kurulu üyelerinin katılımıyla İstanbul'da bir basın toplantısı düzenleyen TAYSAD Başkanı Ömer Burhanlıoğlu, "Projeler Türkiye'ye" sloganıyla bir süredir otomotiv yan sanayi için aktif şekilde çalıştıklarını kaydederek Peugeot ve Mercedes Benz ile ilgili temaslarında olumlu gelişmeler sağlandığını, ancak sektörün hedeflerini yakalayabilmesi için de iç pazarın güçlenmesi gerektiğini hatırlattı.
PEUOGET YATIRIMI OLABİLİR
Peugeot'nun bir süredir yatırım için temaslarda bulunduğuna değinen Burhanoğlu, Peugeot yetkililerinin TAYSAD ile temasa başladığını ve bizzat kendisiyle detay maliyetleri hakkında görüşmelerde bulunma talebinde olduklarını aktardı. Burhanoğlu, bu alanda destek sağlayabileceklerini ve işbirliği olanaklarını değerlendirebileceklerini söyleyerek, "Bu daha önce kaçırdığımız Hyundai yatırımına benzemeyecek" dedi.
Kısa bir süre önce de Stutgart'ta Mercedes Benz'e gittiklerini de anlatan TAYSAD Başkanı Burhanoğlu, "Burada yalnızca otobüs ve kamyoncular için değil aynı zamanda otomobil satın almacılarla da görüştük. Bizim otobüs ve kamyondaki başarımız dikkatlerini çekmiş. Bizi davet ettiler. Özellikle gövde ve şasi parçaları ve iç dış trim parçaları ile çok ilgilendiler. Mercedes dahi bizi tercih ediyor, Türk parçalarını tercih ediyor" şeklinde konuştu.
AR-GE ÖNEMLİ
"Sadece üreterek bir yere varılamaz, tasarımla birlikte projeler geliştirilmeli.Otomotiv sanayi kendi yıldızını kendi parlatıyor" diyen TAYSAD Başkanı Burhanoğlu, otomotiv sanayisini ön plana çıkardıklarını ancak bunun devamlılığının önemli olduğunu vurguladı ve "Biz sadece üreterek bir yere varamayız. Muhakkak tasarımı, AR-GE'yi yapmamız, projeler üretmemiz lazım. Bunu söyleye söyleye AR-GE desteği yasalaştı. Bundan sonra bunun çok iyi tanıtılması gerek. Yani teşviklerin teşvik edilmesi gerek. Gittiğimiz her yerde AR-GE teşvikini tanıtıyoruz. AR-GE'ye yasa sonrasında ilgi artıyor, tasarımın olmadan üretimin olmayacağını biliyoruz" diye konuştu.
İÇ PAZAR GÜÇLENMELİ
ABD'deki resesyondan sonra dünyada olduğu gibi Türkiye'de de iç pazar rakamlarında düşüş başladığını hatırlatan Burhanoğlu, yüzde 90'lara varan ihracat oranlarıyla çalıştıklarını belirtti. Yurtiçindeki dalgalanmaları ihracatla kompanse ettiklerini, ihracattaki dalgalanmaları ise iç pazardaki hareketlilikle kompanse edilmesi gerektiğinin altını çizen Burhanoğlu sözlerine şöyle devam etti:
"İç pazarda da artık bir kampanya, vergi avantajı gibi çalışmalar olması gerek. Yılın ilk 6 ayında 140 bin otomobil satışı gerçekleşti bunun 93 bini ithal. Bizim teşvik mekanizmalarıyla satışların üçte birini ithal, üçte ikisini yerli hale getirmemiz lazım. Ticari araçtaki patlama gösteriyor ki vergileri düşürürseniz otomobil satışlarında patlama olabilir. Belli bir yaş üstündeki araçların piyasadan çekilmesi veya bir başka bir formül bulunabilir. Belli bir şeyler yapmazsak artık bu çark dönmeyecek. Üzerimizde inanılmaz bir maliyet baskısı var. Rekabetten dolayı karlılığımızı sağlamamız mümkün olmayacak. Karlılığımız olmadan da yeni yatırımlar olamaz."
Rekabet avantajı için üretimin Anadolu'ya yayılması gerekliliğinin altını çizen Burhanoğlu, Çin'deki rekabet koşullarının burada gerçekleştirilebileceğini kaydederek""Neden Anadolu'da yeni bir Çin yaratmayalım. "Projeler Türkiye'ye derken Anadolu'da sağlanacak koşullarla ciddi şekilde rekabet sağlayabiliriz. Bu bölgemizde kendi segmentini, kendi rekabet avantajını yaratan sektör oluşturabiliriz diye düşünüyorum" dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder